דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון במדעי המחשב 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 302   [ נצפה 2054 פעמים ]

תואר ראשון במדעי המחשב הוא התואר המרכזי בלימודי מחשבים במכללות ובאוניברסיטאות. צעירים רבים המתעניינים בתחום ומתעדים את עצמם לתחום המחשבים וההייטק בוחרים ללמוד תואר ראשון זו ומקדישים לו שלוש שנים (ולעיתים יותר) מחייהם.

מדעי המחשב הינו תואר אשר מתמקד בתכנון והרכבה של מערכות ממוחשבות ולפיכך עליו מושתת הבסיס המקצועי של איש ההייטק. הקורסים אשר נלמדים במהלך התואר הינם בהיקף נרחב ובניגוד לתארים רבים אשר עוסקים בחלק העיוני בלבד של המקצוע, תואר ראשון במדעי המחשב כולל התנסות מעשית ענפה ותרגול רב.

זה המקום לציין כי הלימודים נחשבים לקשים ומאתגרים ומיועדים בעיקר לאנשים בעלי חשיבה אנליטית ותפיסה טכנית מהירה. מתוך כך ניתן להסיק כי מרבית הסטודנטים בתחום הינם גברים. אגב, כיוון שהמקצוע נחשב לקשה אך מבוקש ומבטיח תנאי הקבלה אליו גבוהים ועולים בכל שנה.

הקורסים הנלמדים במהלך התואר כוללים את הנושאים הבאים: רשתות מחשב, מתמטיקה, גרפיקה ממוחשבת, לוגיקה, שפות תכנות, הצפנה, הנדסת תוכנה, מסדי נתונים, אינטרנט, מערכות הפעלה, מבנה מחשבים, ארגון המחשב ועוד. מבחינה תיאורטית עוסקים נושאים אלו בבעיות חישוביות, בפתרון יעיל של בעיות הנוצרות כתוצאה מיישום שגוי של חישובים ואלגוריתמים, בחקר שפות תכנות וכדומה.

צעירים רבים הנרשמים לתואר הינם כאלו אשר עוסקים במחשבים בזמנם הפנוי ויודעים רבות על השימוש בהם עוד טרם כניסתם לתואר. אנשי מחשבים אלו ניכרים בתפיסה מהירה, זיקה למחשבים ועניין בסיסי באפשרויות אשר מגולמות בעבודה עם המחשב.

במהלך התואר לומדים הסטודנטים את כל האלמנטים הבסיסיים של שימוש במחשבים, אולם רבים מהם מסכימים כי על מנת להתמקצע ולהיות בעלי יתרון בעת היציאה לשוק העבודה עליהם לקחת קורסים ממוקדים נוספים על התואר או להתחיל ולעבוד בחברות ההייטק והמחשבים השונות, בהן ילמדו הלכה למעשה את תפקידם ואת השימוש השוטף שנעשה בתוכנות וביישומים השונים.

צעירים אחרים בוחרים ללמוד תואר ראשון במדעי המחשב מתוך כוונה לפתח סטארט אפ ולא על מנת להשתלב בהיצע הקיים. הם מתחילים לעסוק במיזם הפרטי עוד במהלך הלימודים ופעמים רבות אוספים סביבם חברים מוכשרים לספסל הלימודים המוכנים להשקיע מזמנם ומאמינים ביכולותיהם.

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נוגעים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב